Milline on hea ametikoha nimetus töökuulutuses?

11/05/2019
Milline on hea ametikoha nimetus töökuulutuses?

Kõige olulisem osa töökuulutusest on ametikoha nimetus. See määrab ära, kas kandidaat leiab kuulutuse üles ja kas ta otsustab sellel klikkida. Seetõttu on hea panustada õige nimetuse leidmiseks aega ja uurida ka teiste sarnaste positsioonide kuulutusi.

 

Kirjelda positsiooni

Millised märksõnad kirjeldavad seda positsiooni kõige paremini? Mõtle läbi, millised infokillud annavad parima ülevaate nii tööst endast kui ka ettevõtte valdkonnast. Hea on ametikoha nimetuses kohe mainida ära nii valdkond (näiteks “tootmine” või “jaekaubandus”) ning tase (näiteks “juht” või “spetsialist”), nii et kokku tuleks loogiline ja piisavalt kirjeldav nimetus, näiteks “jaekaubanduse müügijuht” või “tarkvaraarenduse tiimijuht”.

 

Kohanda ametikoha nimetus kandidaadi harjumustega

Mõtle korra sellele, kuidas kandidaat antud tööpakkumist otsib. Väga loomingulised pealkirjad on küll eristuvad, kuid neist on keeruline aru saada. Seetõttu on kasulik jääda klassikaliste fraaside juurde, näiteks:

  • “Bürooassistent”, mitte “Kontorihaldjas”
  • “FMCG valdkonna brändijuht”, mitte “Brändi meister”
  • “SAAS toodete müügijuht”, mitte “Müügivõlur”

 

Hoia nimetus lühikese ja olulisena

Paljud platvormid kuvavad ametinimetusest ainult esimesed 50 kuni 80 tähemärki. Hoia ametikoha nimetus lühikesena ning paiguta kõige olulisem info algusesse. Pea meeles, et eesmärk on teada anda avatud positsiooni nimetus selliselt, et kandidaat saaks kiirelt aru, keda otsitakse.

 

8 viga, mida pealkirjas vältida

  • Asukoha mainimine ametikoha nimetuses (“Tallinn”)
  • Tühjad lisandid nagu “Sinu võimalus” või “Otsime”
  • Ettevõttesiseste osakondade mainimine, mis kandidaadile midagi ei ütle 
  • Pehmete väärtuste nagu “meeskonnamängija” või “pühendunud” mainimine
  • Sisemised viited või ID-d ametikohale
  • Lepingu pikkuse mainimine, näiteks “tähtajaline”
  • Terminid, mis ei ühti tavaliste töökuulutustega, nagu “superkangelane” või “suhtlemisvõlur”
  • Lühendid nagu “kval. raamatupidaja” selle asemel, et kirjutada “kvalifitseeritud raamatupidaja”

 

Kasuta kindlat struktuuri otsingu positsiooni parandamiseks

Selleks, et kandidaadid saaksid töökuulutusest ühtmoodi ja selgelt aru, kategoriseeri kuulutuse osad ning kasuta ka pealkirju:

  • Kes otsib? Jaga siin infot tööandja, tööandja brändi ja töökultuuri kohta 
  • Mida pakutakse? Jaga võimalikult palju ja detailset infot palga ja muude hüvede kohta. Võimalusel jaga alati palga suurus!
  • Mis on töö sisu? Lisa siia ülesannete kirjeldus ning vastutusvaldkonnad
  • Keda otsitakse? Siia kirjuta ootused kandidaadi kompetentsidele 

 

Töökuulutus on kahtlemata oluline tööandja brändingu element. Selleks, et kandidaat pakutavat positsiooni kiirelt mõistaks, on konkreetne ja informatiivne ametikoha nimetus kõige kiirem infoallikas.

 

Võta meiega ühendust

Homsed talendid leiad meie abiga!

Meie värbajad ja sihtotsingu konsultandid ootavad sind! Aitame värvata sobiva inimese Sinu meeskonda. Võta meiega ühendust ning leiame teile parimad juhid ja spetsialistid läbi kõrgetasemelise sihtotsingu. Sihtotsing on kiire viis leida hea kandidaat õigele ametikohale.

    Lisada saab kuni 12 MB suuruseid PDF või Word dokumente.

    Talentor Estonia OÜ

    Mustamäe tee 5
    10616, Harjumaa Tallinn
    Eesti

    Kuulume rahvusvahelisse Talentor International gruppi. Talentor on juhtide otsingu- ja värbamisorganisatsioon keskastme- ja tippjuhtide ametikohtadele. Oleme üks maailma 20 parimast juhtide otsinguvõrgustikust, millel on sõltumatud partnerid üle kogu maailma. Meie rahvusvahelisest võrgustikust leiad värbaja rohkem kui 30st riigist.